Preparations:"); $fieldb1 = stripslashes(" Carnet de passage"); $fieldb2 = stripslashes(" Carnet de passage"); $fieldc1 = stripslashes("

Carnet de passage

Het Carnet de passage is een douane document dat voor het reizen door sommige landen van de wereld nodig is. Het Carnet de Passage (CDP) wordt ook wel eens een triptiek genoemd. Een CDP word niet alleen bij motorvoertuigen gebruikt maar ook bij pleziervaartuigen en zaken zoals professionele camera’s.
Het CDP is een document dat de douane van een land de garantie geeft dat de voertuigen/goederen en onderdelen zoals banden die vermeld staan op het CDP naar invoering OOK weer uitgevoerd gaan worden. Hiervoor bestaat het CDP uit een 2 tal coupons per blad. De Onderste coupon van het blad is de Invoercoupon. Deze wordt samen met de Linkerzijde van het moederblad bij binnenkomst in een land ingevuld en afgestempeld.
Het invoercoupon word door de douane verwijderd en blijft bij hen. Het moederblad zit vast aan het CDP. Bij het verlaten van een land stempelt de douane het bovenste coupon en de rechterzijde van het moederblad. Zij nemen de coupon in en hiermee is het voertuig officieel uitgevoerd. Het is van het uiterste belang dat het moederblad duidelijk en volledig is ingevuld. Bij het volgende land dat het CDP vereist begin je weer van voor af aan. Na het voltooien van de reis dient het CDP in het thuisland op het laatste blad dat uit 1 stuk bestaat te worden afgestempeld. Hierna wordt het CDP opgestuurd naar de uitgevende organisatie. Uitgevende organisaties zij meestal automobielclubs zoals de ANWB of ADAC uit Duitsland. Voor Nederlanders verzorgt de ADAC het CDP. Je dient je hier aan te melden en dan de door hen duidelijke procedure van aanvraag te volgen. Zie hiervoor hun website. Je zult daar moeten bepalen of je een DCP nodig hebt voor je voertuig op je wereldreis. Daarna dien je de waarde die het DCP gaat vertegenwoordigen vast te stellen. Dat is meestal de handelswaarde van het voertuig. Daarna dien je een Borgstelling te betalen aan de ADAC. Deze borgstelling is voor motoren € 3000,- . Voor auto’s of pleziervaartuigen is dat anders geregeld.
Na alle gegevens aan hen vermeld te hebben kun je door een Storting of een Bankgarantie dit bedrag aan hen overmaken. Daarna krijg je het CDP thuisgestuurd. Het CDP is meestal een jaar geldig, maar daar zijn uitzonderingen op. Bij verlies van het CDP kan er eenmalig een nieuw CDP uitgeschreven worden. Hieraan zijn kosten verbonden. Het CDP is een belangrijk document dat met gelijke zorgzaamheid als het paspoort dient te worden behandeld. Wat belangrijk is staat op de duidelijke handleiding vermeld. Je hebt grote problemen wanneer het CDP niet of onjuist is ingevuld of wanneer het voertuig is gestolen of niet meer uitgevoerd kan worden door een ongeluk o.d. Daarmee geef je het doorkruiste land namelijk het recht om de waarde van het voertuig zoals vastgelegd in het CDP te innen! Dat kan een kostbare aangelegenheid zijn. Zie voor verdere informatie de website www.adac.de

Veel succes!"); $fieldc2 = stripslashes(""); $fieldd1 = stripslashes(""); $fieldd2 = stripslashes(""); $fieldweb = stripslashes(""); $fieldmail = stripslashes(""); ?> Cape to Cape Ride
Contact:

Click here for a message.
Click here for email.

Introduction:

Who are we:
: Nol Visser
: Bob Visser
Our bikes:
: Nol's bike
: Bob's bike
Why we do this:
: Cape to Cape sponsor tour

Donations:

Reports:

Land reports:
: Report of visiting countries

Preparations tours:

: Testdrive to France

Archief:

Close Interviews

Close Preparations:

Klik hier voor de sponsoren."); $special2 = stripslashes("
Click here to enter the sponsor page."); ?>
Sponsors:
 
Cape to Cape clock
Motorcycle brand of the "Riders"
Where are we:


Spot us.

Countdown
We are at "HOME"

-HOMECOMING-

Visitors

   visitors

   visitors online

^ Top ^