Preparations:"); $fieldb1 = stripslashes(" Ervaring ?"); $fieldb2 = stripslashes(" Experience ?"); $fieldc1 = stripslashes("

Ervaring ?

Ervaring, motorrijervaring om precies te zijn. Het is ons de laatste tijd veel gevraagd. Niet over mijn ervaring, maar die van Bob. Vragen zoals,
hij is nog zo jong, hij heeft net zijn rijbewijs en hoeveel kilometers heeft hij nou gereden? Op zich allemaal terechte vagen en ze worden meestal gesteld door zorgzame vrienden. Maar serieus, wanneer heb je nou ervaring? Is dat als je al jaren rijd, verschillende motoren de baas kan of op allerlei soorten ondergrond kan rijden of moet je een bepaald aantal kilometers per jaar rijden? Heel eerlijk , ik weet het niet. Zo rijd ik zelf veel kilometers per jaar, maar vaak op de zelfde weg en op dezelfde vertrouwde motor.
Zet mij op een ZZR of een R1 en ik doe het in mijn broek! Echt, ik vind dat dood eng! Ik heb nooit anders dan GS gereden en dat schijnt zoín beetje de makkelijkst sturende motor te zijn. Zou dat het dan zijn? Of is het dat ik met een aantal vrienden elk jaar weer een voortgezette rijopleiding volg. Iets wat naar mijn mening elke zichzelf respecterende motorrijder zou moeten overwegen.
Een hele dag lekker stoeien met je motor onder het toeziend oog van ervaren instructeurs. Geeft je gewoon een goed gevoel en je gaat er zeker weer beter van sturen. Als je dan zoals Bob dat allemaal in de 6 maanden vooraf aan de reis gedaan hebt, ben je dan ervaren? Nee zeker niet, maar de basis is gelegd. Een basis waarop je ervaringen kunt gaan verzamelen. En dat samen met een dosis geluk moet voldoende zijn om de 30.000 km in 4maanden aan te kunnen. We zij in de laatste week voor de reis beland. Bob heeft 10.000 kilometer gereden op zijn motor. Er waren een aantal close calls die hoofdzakelijk met inschatting van snelheid en afstand te maken hadden. Het was even schrikken maar hij heeft er van geleerd!
En daar gaat het om! leer van je fouten en pas ze later toe.
Door de communicatie die we hebben aangeschaft kunnen we nu elkaar ook nog waarschuwen. Ik vind het fijn om door mijn onervaren zoon gewaarschuwd te worden voor potentieel gevaar, want ik ben nooit te oud om te leren!
Als laatste wil ik alle instructeurs die ons hebben geholpen hierbij bedanken voor al hun waardevolle tips.

Nol & Bob

"); $fieldc2 = stripslashes("

Experience ?

Motorcycle experience to be more precise. It has been a frequently asked question over the last months. Not about my experience, but Bobís. Questions like, he is still so young, jut has his license or how many kilometers has he logged? All questions are legitimate and often asked by concerned friends. But seriously, when are you a experience motorcyclist? Is it when you have your license for years or ride thousands of kilometers per year .Is it when you can handle different kinds of motorcycles on different kinds of road surface? Honestly, I donít know. Take me for example, I ride a lot, all year trough and log the most kilometers on the same road and iI ride the same bike for years. Put me on a racing bike like a ZZR or R1 and I will wet my pants! The scare the @#%$­≠≠≠≠≠≠≠≠≠≠≠≠≠≠≠ out of me! I have never ridden a different bike than the GS and that seems to be the easiest bike to ride. Is that it? Or is it the fact that I take my riding serious and together with some friends take a advanced riding course evry single year. Something, in my opinion, every motorcyclist should do. Take a day off and ride under the supervision of professional instructors. Learn to handle your bike to the limits and enjoy every second of it. It will give you more confidence and make your riding even more enjoyable. But if you did all that in the last 6 months like Bob,
Does that make you a experience rider? No, absolutely not, but the basics are there and need to be completed with experiences and a doses of luck in the coming 30.00 kilometers in four months witch lay ahead. We have reached the last week before our departure. Bob logged 10.000 kilometer on his bike in 6 months. There where some close calls witch all had to do with speed and keeping distance. It was sometimes hair raising but he learned a lot from it. and that is in my opinion what it is all about.
Learn from your mistakes and take advantage of it the next time around.
Due to the communication gear we have bought we are now capable of warning each other of dangers ahead. I like to be warned about dangers by my son. Because you are never to old to learn.! I would like to thank all instructors over the last years who have helped us riding more able and for all there useful tips !

Nol & Bob

"); $fieldd1 = stripslashes(""); $fieldd2 = stripslashes(""); $fieldweb = stripslashes(""); $fieldmail = stripslashes(""); ?> Cape to Cape Ride
Contact:

Click here for a message.
Click here for email.

Introduction:

Who are we:
: Nol Visser
: Bob Visser
Our bikes:
: Nol's bike
: Bob's bike
Why we do this:
: Cape to Cape sponsor tour

Donations:

Reports:

Land reports:
: Report of visiting countries

Preparations tours:

: Testdrive to France

Archief:

Close Interviews

Close Preparations:

Klik hier voor de sponsoren."); $special2 = stripslashes("
Click here to enter the sponsor page."); ?>
Sponsors:
 
Cape to Cape clock
Motorcycle brand of the "Riders"
Where are we:


Spot us.

Countdown
We are at "HOME"

-HOMECOMING-

Visitors

   visitors

   visitor online

^ Top ^