Preparations:"); $fieldb1 = stripslashes(" Rondje Eifel, Ardennen en naar huis."); $fieldb2 = stripslashes(" Roundtrip German Eifel, Belgian Ardennes and Home."); $fieldc1 = stripslashes("

Rondje Eifel, Ardennen en naar huis.

Nu dat de vertrekdatum nadert begint alles serieus te worden. We proberen dat zoveel mogelijk te beperken maar toch. De vertrekteller op de site helpt ons elke dag te herinneren dat het toch echt zo is.
Nu hebben we in de afgelopen maanden aan de motoren en de spulletjes gewerkt om die klaar te maken voor de reis. Alles is reeds 3 keer in en uitgepakt en er zijn de te verwachte aanpassingen gedaan. Wat nog niet getest was is de prachtige motorkleding en laarzen van Rev’ít in slecht weer. Bij droog en warm weer wel, en daar was de ventilatie mogelijkheden van de Offtrack pakken formidabel!
Nu kwam het mooie moment dat het slecht weer was en onze goede vriend en mentor op het gebied van motorrijden Mick Wheeler en zijn vriendin gingen vertrekken voor hun wereldreis naar India. We konden hun ontmoeten in ons “thuishotel” het Forsthaus in Riedener muhle in de Eifel. Dus de motoren vol bepakken, Pakken en laarzen aan en onze nieuwe C3 helmen van Schubert en de intercom van Cardo testen.
En het regende, met bakken kwam het uit de hemel. Het pinlock vizier werkte prima, echt een aanwinst. De pakken zaten comfortabel en waren waterdicht. Wel werd het koud in het pak omdat de buitenstof relatief veel vocht opneemt wat dat tegen de laminaat insert aanplakt en zo op de (te) blote huid plakt. De rijwnd doet dan de rest. Dus volgende keer een dun fleecje eronder. Dit probleem kan ook goed worden verholpen door de pakken te impregneren met Revivex van Mc Nett.
Toen de regen ophield kon de ventilatie weer volop open, heerlijk.
En dan de Cardo Scala Q2. Wat een genot dat je moeiteloos met elkaar kunt praten! Gewoon simpele dingen als hoe mooi het ergens is, en te vertellen hoe je jezelf voelt. Het systeem slaat vanzelf af als je even niets zegt en gewoon in jezelf wilt zijn.En dan die veiligheid die de doorslag gaf bij de aankoop. Stel je voor dat je met 95 kmh zo’n lange zwieper instuurt op de B 258 in de Eifel, je kent ze wel lekker doorkijken en het gas erop. Dan zie je wat bruin/roods uitgesmeerd liggen over de hele breedte van jou rijbaan. Split second kijken, tegenliggers, uitwijk mogelijkheden,
Snelheid aanpassen en…….Even aan Bob achter mij zeggen, Let op, uitgesmeerd haas over hele breedte rijbaan! Prachtig om dan te zien hoe je als Team je geleerde ervaringen toepast. Ik weet dat een vinger naar de grond ook kan en misschien net zo afdoende is. Maar beide handjes aan het stuur en gedetailleerde info is wel zo mooi.
Na een mooi rit aangekomen in de altijd zo mooie Eifel. En na een goed avondeten met een paar Alcoholvrije Weissenbier afscheid genomen van Mick en Sue. Beide goed boven de 60 jaar jong en voor de tweede keer de wereld in op de motor. Ze zijn te volgen op www.adventure.gs .
Wij zijn samen in het donker terug gereden via Luxemburg en de Ardennen. Hier kwam de Xenon verlichting erg goed van pas. Ook het intercomsysteem is dan echt een toegevoegde waarde. Je ziet gewoonweg met 2 paar ogen, en dat kan met al dat vuil op de weg en het vele wild wat oversteekt of langs de weg foerageert goed uitkomen . En zo waren na middernacht weer veilig thuis! Bedankt lieve sponsoren voor alle steun en mooie functionele spulletjes.



"); $fieldc2 = stripslashes("

Roundtrip German Eifel, Belgian Ardennes and Home.

Now that our departure date is closing rapidly everything starts to get serious. We try to stay calm but anyway. And the countdown timer on the site is never lying!
We have for the last 3 months been working on our bikes and gear. We have packed and unpacked everything 3 times and reduced all to a minimum we think we need, and adjusted and downsized all possible. What we didn’t do is testing our beautifull riding gear and boot from Rev’ít. in bad weather. We tested it in warm sunny weather where the main reason for choosing the Offtrack suits being the ventilation proved super! And then came the opportunity to test the gear by having very bad weather and the fact that our friend and motorcycle riding mentor Mick Wheeler and his girlfriend Sue where departing for there worldtrip to India. We could/would meet them
In our home from home being the Hotel Forsthaus in the German eifel. And luck was with us! It rained, and I mean really rained…. So Up and away in our suits and
With our new Schubert C3 helmets on. Also a good opportunity to test our new Cardo Scala intercom systems. It was really a downpour, and we enjoyed the pinlock viziers in our new helmets. What a improvement in visibility! The suits where
Performing as advertised, absolute waterproof! There is although one minor point os attention. We got cold because the outer layer sucks up the water and is in direct contact with the laminated liner. We did not wear anything thick under it and so became cold as de riding wind sucks out any heat you have. Solution is a thin layer of clothing like a fleece. We also reimpregnated our garments with Revivex from McNett. That did the job.
And then the Cardo Scala system. What a joy to talk to each other without any hassle or noise! To talk about all the nice things you see along the road and to give a update to each other how you feel. The system shuts off as soon as you don’t speak for a while and you want to be alone in your own world. And then the safety aspect witch was the key factor why we bought the system in the first place. Imagine, the
B258 in the Eifel, doing 95 KMH in a nice “open” right hand bender. You know what I mean, look trough he corner and add a little more power. A bit of counter steering and go for it! And then you see a brown/reddish smear over the full width of your lane… A split second decision, look, adjust speed, any oncoming traffic, escape routes available and ….. Tell Bob behind me that there is a hare smeared all over the wet road! Wonderful to see how we as a Team take immediate actions ( thank you Freebike!) and steer clear of any trouble. I know that pointing a finger to th ground works as well, but keeping your hands on the handlebars and give detailed info makes this a big plus.
After a very nice ride and a wonderful diner with some alcohol free Weissenbeers
We said farewell and Godspeed to Mick and Sue. Both between there 60ies and 70ies they set off on there second world trip. Never a dull moment. You can follow them on www.adventure.gs. We drove back home in the dark. Thanks to our Xenon
Headlight and the added security of our intercom we could ride with 4 eyes and see more than on yor own. Warn eachother foor the dirt on the road and the wild animals eating on the side of the road. We arrived well after midnight and would like to thank all sponsors for the gear the spended!!



"); $fieldd1 = stripslashes(""); $fieldd2 = stripslashes(""); $fieldweb = stripslashes(""); $fieldmail = stripslashes(""); ?> Cape to Cape Ride
Contact:

Click here for a message.
Click here for email.

Introduction:

Who are we:
: Nol Visser
: Bob Visser
Our bikes:
: Nol's bike
: Bob's bike
Why we do this:
: Cape to Cape sponsor tour

Donations:

Reports:

Land reports:
: Report of visiting countries

Preparations tours:

: Testdrive to France

Archief:

Close Interviews

Close Preparations:

Klik hier voor de sponsoren."); $special2 = stripslashes("
Click here to enter the sponsor page."); ?>
Sponsors:
 
Cape to Cape clock
Motorcycle brand of the "Riders"
Where are we:


Spot us.

Countdown
We are at "HOME"

-HOMECOMING-

Visitors

   visitors

   visitor online

^ Top ^