Preparations:"); $fieldb1 = stripslashes(" Verschepen of luchtvracht?"); $fieldb2 = stripslashes(" Airfreight or by Sea?"); $fieldc1 = stripslashes("

Verschepen of luchtvracht?

Aan alle mooie dingen komt een einde! Wij hopen natuurlijk dat het voor ons straks Kaapstad zal zijn waar we de Cape To Cape ride gaan afsluiten.
Dan heb je nog wel het feit dat de 2 motoren terug moeten naar Nederland.
Er zijn 3 mogelijkheden; de motoren terugrijden. Maar daar heb ik de tijd niet voor.
Of ze verschepen per boot of vliegtuig. Nou ligt het voor de hand dat als je voor de KLM werkt je ze per vliegtuig terug stuurt. Dat is snel, veilig en je beschikt sneller weer over je motorfiets in Nederland. Aangezien ik hem als dagelijks woon/werk verkeer gebruik is dat voor mij de beste optie. Verder gaat er vrijwel dagelijks een vlucht. Verscheping per boot is weliswaar goedkoper maar veel onzekerder en omslachtiger. Zo heb je geen gegarandeerde vertrek en aankomsttijd en is de afhandeling van de douanefaciliteiten bij binnenkomst op een luchthaven korter dan in een zeehaven. Dus aan de slag in Kaapstad en het binnen 2 dagen kunnen regelen. We zullen eerst de motoren naar een gespecialiseerd verpakkingsbedrijf brengen. Dit bedrijf, Cape Crating zal de motoren klaar maken voor verscheping. Dat is noodzakelijk daar het aan strenge regels moet voldoen. Zo valt een motor per definitie onder gevaarlijke goederen, ongeacht of de accu verwijdert is en de tank leeg. De firma Grindrod Logistics zal de motoren vervolgens naar het vliegveld brengen en de douaneformaliteiten regelen. Hier zal ook het laatste deel van het Carnet de Passage worden gestempeld. Als alles klopt doet KLM CARGO dan de rest. Ook hier is men zeer behulpzaam en vriendelijk.

Alvast bedankt voor alle hulp!


"); $fieldc2 = stripslashes("

Shipping. Airfreight or by Sea?

All good things come to a end. Also our Cape to Cape trip. Hopefully it will be Cape Town where we will end. At that moment we will have to solve the problem of shipping the bike’s back to Holland.

There are basically 3 options. The first is to ride the bike’s back to where they came from. For me impossible because I have to work again. The 2 others are to ship the back via air or sea. As I work for KLM it seems logic to use airfreight to ship the bike’s back. There are significant advantages over sea freight. It is much faster, safer
and I will be able to use my motorcycle much sooner. Not unimportant if you use your bike everyday to get to work. Furthermore, there are daily lights from Cape Town to Amsterdam. Shipping the bike’s via sea freight is cheaper although butt more riskier.
There are no guaranteed shipping date’s or sailing times between Cape Town and Rotterdam. Handling in both ports takes longer and customs clearance I a seaport takes longer than at airports. So, while I was in Cape Town last week I started to find information and put it in place, and that all in 2 day’s. After the trip we will bring the bike’s to Cape Crating. This company is specialized in packing all kinds of goods including motorcycles. This is necessary because air shipments require strict regulations on packaging. Motorcycles are per definition classified as dangerous goods, regardless whether you remove the battery or empty the tank Then Grindrod Logistics will bring the bike’s to the airport and after clearing al customs regulations like the Carnet de passage hand them over to AirFrance / KLM Cargo who will put them on the plane! I would like to thank all people I have spoken to for there friendliness and helpful attitude!

Thank you.


"); $fieldd1 = stripslashes(""); $fieldd2 = stripslashes(""); $fieldweb = stripslashes(""); $fieldmail = stripslashes(""); ?> Cape to Cape Ride
Contact:

Click here for a message.
Click here for email.

Introduction:

Who are we:
: Nol Visser
: Bob Visser
Our bikes:
: Nol's bike
: Bob's bike
Why we do this:
: Cape to Cape sponsor tour

Donations:

Reports:

Land reports:
: Report of visiting countries

Preparations tours:

: Testdrive to France

Archief:

Close Interviews

Close Preparations:

Klik hier voor de sponsoren."); $special2 = stripslashes("
Click here to enter the sponsor page."); ?>
Sponsors:
 
Cape to Cape clock
Motorcycle brand of the "Riders"
Where are we:


Spot us.

Countdown
We are at "HOME"

-HOMECOMING-

Visitors

   visitors

   visitors online

^ Top ^