Preparations:"); $fieldb1 = stripslashes(" Beste van het beste"); $fieldb2 = stripslashes(" Best of the best"); $fieldc1 = stripslashes("

Update: 09 juli 2009

Beste van het beste

Je hebt het als het goed is altijd op, het moet je hoofd beschermen tijdens een val, ja ik heb het over een valhelm. Het is dan ook belangrijk een helm uit te kiezen als je er bijna non-stop voor 4 maanden mee gaat rijden. Er zijn verschillende soorten helmen. Jethelm, integraalhelm en systeemhelm zijn de meest voorkomende. Mensen die lange ritten rijden op de motor gebruiken over het algemeen een systeemhelm. Voor het offroad rijden gebruikt men meestal een Enduro helm met stofbril. Omdat wij 4 maanden met de motor onderweg zijn hebben wij natuurlijk wel een goede helm nodig. Ikzelf zag wel wat in een Enduro helm met stofbril. Ik zag veel wereldreizigers ermee rijden en ik moet erkennen dat ik het er ook wel sportief uit zag vinden.
Pa ging meer voor de systeemhelm. Hij heeft er altijd mee gereden en zag geen reden over te gaan op een ander type helm. Na zelf een dag zowel offroad als gewoon op de weg met een Enduro helm te hebben gereden bleek een systeemhelm toch de beste optie. Er zijn vele merken die systeemhelmen aanbieden. Toch was de keuze redelijk snel gemaakt. De nieuwste systeemhelm van Schuberth: de C3.

Zowel Pa als ik reden voorheen met Schuberth systeemhelmen. Pa de C2 ik de Schuberth Concept.
De C3 heeft een aantal verbeteringen vergeleken met de voorgaande Schuberth systeemhelmen. Persoonlijk vind ik het standaard pinlock-systeem de beste verbetering. Ik had vaak last van een beslagen vizier, dit is nu opgelost. De helm is stukken stiller en weegt een stuk minder. Voor alle specificaties deze link.
Helaas, de C3 heeft een prijskaartje, een redelijk hoog bedrag, maar voor de nieuwste technologie moet je ook wat over hebben. Maar \'we are one of the lucky few’, we worden gesponsord door Arie Molenaar motors in IJsselstein. Ontzettend bedankt hiervoor! De helmen zitten fantastisch en we zijn dan ook beide heel blij met deze Schuberth C3 en alles wat nog komen gaat!
"); $fieldc2 = stripslashes("

Update: 09 juli 2009

The best of the best

A

A crash helmet. Very important to wear. It is rather important to chose a crash helmet that fits you well, especially when your travelling 4 months on a motor cycle. There is different kind of crash helmets. Jet helmets, integral helmets and system helmets are most common. People travelling over a long time on their motorcycles mostly use system helmets. People who ride offroad usually wear Enduro helmets with dust glasses. Because we are travelling 4 months on a motorcycle it is very important that we use a good type of helmet. Personally I like the Enduro helmet with dust glasses. It looked nice and I saw a lot of world travellers using them on their trip. Dad however went for the system helmet. He saw no reason to switch to another helmet because of his good experiences with the system helmets of Schuberth. After testing the Enduro helmet with dust glasses over a day, using it on- and offroad, it seemed better to use the system helmet instead of the Enduro helmet. There are a lot of companies offering system helmets. However the decision was made easily; the latest system helmet of Schuberth the C3.

Both Dad and myself use to ride with Schubert system helmets. Dad with the C2 and I with the Schuberth Concept. The C3 has a couple of improvements compared to the previous Schuberth system helmets. Personally I find the standard pinlock-system the best improvement of the C3 helmet. I used to have problems with a misty vizer. Due to the pinlock-system that problem is solved. The C3 is much more silent than its predecessors. For all specifications link.
Unfortunately, the C3 has its price, quiet expensive but the newest technology cost money. But we are one of the lucky few; Arie Molenaar motors in IJsselstein sponsored us. We are most grateful for this gift, thank you! The helmets are great!
"); $fieldd1 = stripslashes(""); $fieldd2 = stripslashes(""); $fieldweb = stripslashes(""); $fieldmail = stripslashes(""); ?> Cape to Cape Ride
Contact:

Click here for a message.
Click here for email.

Introduction:

Who are we:
: Nol Visser
: Bob Visser
Our bikes:
: Nol's bike
: Bob's bike
Why we do this:
: Cape to Cape sponsor tour

Donations:

Reports:

Land reports:
: Report of visiting countries

Preparations tours:

: Testdrive to France

Archief:

Close Interviews

Close Preparations:

Klik hier voor de sponsoren."); $special2 = stripslashes("
Click here to enter the sponsor page."); ?>
Sponsors:
 
Cape to Cape clock
Motorcycle brand of the "Riders"
Where are we:


Spot us.

Countdown
We are at "HOME"

-HOMECOMING-

Visitors

   visitors

   visitors online

^ Top ^